ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ
ΕΡΓΟ
-----------------------------
CONJECTURAL
ART WORK

Επαναδιαπραγματεύομαι τα υλικά και το μέσο έκφρασης μου ψάχνοντας να αποτυπώσω με σαφήνεια και πρωτοτυπία τα εικαστικά ζητήματα που με απασχολούν σε ένα ατέλειωτο ταξίδι προσωπικής αναζήτησης και αναμέτρησης με τη ζωή...
ΕΥΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Το έργο μου διαπραγματεύεται το θέμα του κατακερματισμού, των υπαρξιακών αδιέξοδων του ανθρώπου, της αδικίας και της κατάργησης των κοινωνικών δομών. Επίσης με ενδιαφέρει να εξετάσω ζητήματα που αφορούν το περιβάλλον.
Πάνω σε αυτή τη θεματική παρουσιάζω διαδραστικές βίντεο εγκαταστάσεις, κατασκευές, και φωτογραφικές εικόνες.



ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑN

2012
Αντρικό πουκάμισο.

Πεδίο Μάχης
2011
Ακρυλικό σε Χαρτί, κολάζ.
70x100εκ.

Οίνος Ευφραίνει Καρδίαν

2011
Χειροποίητη μεταξοτυπία, ύφασμα.
150x100εκ.



Eco Logical Heart 
2011 
Επεξεργασμένη φωτογραφία.
Μεταβλητές διαστάσεις.

Αχρηστα Υλικά
2010
Διαδραστική εγκατάσταση
Μεταβλητές διαστάσεις.

i Love U!

2009
Διαδραστική βίντεο εγκατάσταση
Μεταβλητές διαστάσεις.

01 "μηδένα"

2008
Διαδραστική βίντεο εγκατάσταση

Μεταβλητές διαστάσεις.
Σχάρα Ολίσθηση 
2008
Φωτογραφία, καμβάς , λάμπες φθορίου
100x78εκ.

In the city

1998
Σειρά φωτογραφιών.
Μεταβλητές διαστάσεις. 

ΚΑΝΤΕ SCROLL ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ ΓΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΣΤΕΡΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ.


ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑN - 2012
Αντρικό πουκάμισο, ραμμένα υφάσματα, χειροποίητη μεταξοτυπία, κέντημα, ελληνικά νομίσματα 1&2 δραχμών - Μεταβλητές διαστάσεις.



Δείγμα απο την τελευταία μου δουλειά σε εξέλιξη είναι το έργο-ρούχο που δημιούργησα με τίτλο “ΎΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ” και είναι εμπνευσμένο από το ομόνυμο ποίημα του Διονυσίου Σολωμού που αποτελεί και τον εθνικό μας ύμνο

ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ του Διονυσίου Σολωμού
(κατεβάστε το αρχείο)


  
Σε αυτό με ενδιαφέρει να σχολιάσω το θέμα της ελευθέριας και της αξιοπρέπειας της ανθρώπινης ύπαρξης που βάλλεται σκληρά στη σημερινή εποχή. Επίσης θέλω κάνω μια αναφορά στα ιδανικά που πηγάζουν από τον ελληνικό πολιτισμό και την ιστορία.





Είναι η στολή της ταλαιπωρημένη ύπαρξης από την καταστολή της ανάπτυξης υγιών συνθηκών ζωής και της φαινομενικά αποστερημένης ελπίδας και ονείρων για το μέλλον. 




Πολύ αίμα έχει χυθεί για την ελευθερία για αυτό έχω κεντήσει τον τίτλο του έργου που είναι και ο τίτλος του εθνικού μας ύμνου (“ΎΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕYΘΕΡΙΑΝ”) με κόκκινη κλώστη στο γιακά του ρούχου-έργου. Έχω επίσης τυπώσει με την τεχνική της χειροποίητης μεταξοτυπίας σε γάζες χέρια κοκάλα καθώς και ένα κορμό από ένα σπασμένο αρχαίο άγαλμα.





Η παρακάτω ομάδα έργων που παρουσιάζω έχει γίνει κατά τη χρονική περίοδο 2006-2010 και έχει έντονο το διαδραστικό χαρακτήρα καθώς και τη χρήση της τεχνολογίας.

Το σύνολο της δουλείας αυτής είναι επηρεασμένο από τα έργα του Bill Viola “Heaven & Earth” και ”The Crossing” που έχουν έντονη την υπαρξιακή αναζήτηση. Επίσης με ενδιαφέρει ο τρόπος που εντάσσει στο έργο του την τεχνολογία ο Nam June Paik καθώς και η θεματική του.

Γενικότερα μέσα από τη διάδραση αναζητώ την επικοινωνία με τον θεατή.

Ψέματα σκεπάζουν το θάρρος μαςβίντεο (0:00:36)



Γιατί με κοιτάς;βίντεο (0:00:15)


01‘μηδένα’
- 2008

Διαδραστική βίντεο εγκατάσταση
Ξύλινη κατασκευή που δημιουργήθηκε in situ ύψους 2.5 μέτρων και διάμετρο 5 μέτρων με μια είσοδο στο κέντρο σε πολυγωνική διάταξη.







Συγκεκριμένα, μέσα από μια πορεία αναζήτησης δυο ετών στη διαδραστική βίντεο εγκατάσταση «μηδένα» επιχειρώ να θέσω τον θεατή μπροστά σε υπαρξιακά ζητήματα, όπως ο ψυχολογικός εγκλωβισμός και η αποξένωση του τόσο από τον ίδιο του τον εαυτό όσο και από τους άλλους γύρω του.
Ο θεατής, προσπαθώντας από τη μια να ανακαλύψει το έργο και ταυτόχρονα από την άλλη καλείται να γράψει ή να ζωγραφίσει στα μαύρα του τοιχώματα, μπαίνει σε μια έντονη υπαρξιακή-ψυχολογική κατάσταση.
Η γραφή στους τοίχους αποτελεί έναν καθρέφτη της σημερινής κοινωνίας.







Η αλληλεπίδραση έργου και θεατή ολοκληρώνει το έργο. Τα κείμενα που ερμηνεύει η ηθοποιός στα βίντεο αποτελούν φράσεις που έχουν έντονες τις προσωπικές μου υπαρξιακές αναζητήσεις και προκαλούν το θεατή αφού του απευθύνονται σε πρώτο πρόσωπο και αφού ενεργοποιούνται όταν περνάει από μπροστά τους. 


Ο θεατής προσκαλείται να συμμετέχει γράφοντας με κιμωλία στους μαύρους τοίχους του χώρου.


i Love U! - 2009
Διαδραστική βίντεο εγκατάσταση
Κάδος απορριμμάτων, χαρτί τουαλέτας, σιρόπι φράουλα, τηλεόραση, βίντεο, καρδιά από πολυουρεθάνη, μπογιά σε σπρεϊ - Μεταβλητές διαστάσεις.


Επίσης ένα άλλο έργο που διαπραγματεύομαι την έννοια του εγκλωβισμού είναι η διαδραστική βίντεο εγκατάσταση “Ι love you”. Εκφράζει την έμμονη και την εκούσια αυταπάτη του ανθρώπου. Η επανάληψη της κίνησης φανερώνει τον ψυχαναγκασμό, τη μοναχικότητα, την ανασφάλεια και το φόβο. Μέσα από το έργο μου αυτό σχολιάζω τον εθισμό σε υποκατάστατα τα οποία οδηγούν σε αδιέξοδο.





i Love U!, βίντεο (0:02:09)







Αχρηστα Υλικά - 2010
Κολάζ από άχρηστα ανακυκλώσιμα υλικά - Μεταβλητές διαστάσεις.


Στη συνέχεια της δουλείας μου έννοιες που με απασχόλησαν ήταν η οικολογική καταστροφή και η ευθύνη του σύγχρονου αστικού κόσμου απέναντι σε αυτά. Τα έργα "Άχρηστα Υλικά" και "Eco Logical Heart" αποτελούν μια διερεύνηση των παραπάνω εννοιών.

 




Στο πρώτο πρόκειται για μια διαδραστική εγκατάσταση από άχρηστα ανακυκλώσιμα υλικά. Εδώ ο θεατής καλείται να συμμετάσχει με την εναπόθεση κάποιου άλλου υλικού που έχει ήδη χρησιμοποιήσει. Επίσης καλείτε να γράψει πως των κάνει να αισθάνεται ο σωρός με τη στοιβαγμένη άχρηστη μάζα που βλέπει και που όλο αυξάνεται.

 




Με έχει προβληματίσει έντονα το γεγονός της αλόγιστης σπατάλης φυσικών πόρων μέσα από τη βιομηχανική παραγωγή, διανομή και διαχείριση απορριμμάτων. Τα αντικείμενα αυτά δεν διασπόνται και στοιβάζονται στο περιβάλλον προσβάλλοντας το ασταμάτητα τόσο οικολογικά όσο και αισθητικά.


Eco Logical Heart - 2011 

Επεξεργασμένη φωτογραφία. 
Μεταβλητές διαστάσεις.


Με θέματα ρύπανσης, εγκατάλειψης και διατάραξη της αισθητικής πραγματεύεται και το έργο "Eco Logical Heart" το οποίο και αποτελεί μια ζωντανή μαρτυρία ρύπανσης μάλιστα και σε ένα χώρο οικολογικής ευαισθητοποίησης.


Σχάρα Ολίσθηση - 2008 
Φωτογραφία, καμβάς , λάμπες φθορίου - 100x78εκ.


Οι έννοιες της κατάργησης των κοινωνικών δομών, του εργασιακού εγκλωβισμού και της κοινωνικής αδικίας επίσης με έχουν προβληματίσει και με οδήγησαν στο έργο-κατασκευή ”Σχάρα-Ολίσθηση". Το έργο αυτό ενσωματώνεται στον εργασιακό χώρο της Ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος. Τα χρώματα που έχω χρησιμοποιήσει είναι συμβολικά. Το κόκκινο γάντι συμβολίζει το αίμα από τα πολλά εργατικά ατυχήματα που συμβαίνουν συνέχεια στη ζώνη. Η γαλαζοπράσινη σχάρα συμβολίζει την υδάτινη φυλακή των εργαζομένων όπου πέφτουν και χάνονται στα αζήτητα.


Από το 2010 έως σήμερα πειραματίζομαι με τη ζωγραφική και τη χαρακτική. Η ίδια θεματική που αναφέρω παραπάνω συνεχίζει να με απασχολεί και εδώ.


Πεδίο Μάχης - 2011
Ακρυλικό σε Χαρτί, κολάζ - 70x100εκ.


Με εικόνες σύμβολα όπως μισογκρεμισμένα κτίρια, σπασμένα τζάμια, πρόσωπα και μορφές θέλω να αποδώσω την ανησυχία μου για τη ζωή στο περιβάλλον της πόλης και κατ’ επέκταση του κόσμου που ζούμε σήμερα.
Θέλω να θέσω προ των ευθυνών του, τον σύγχρονο αστό των μεγαλουπόλεων. Τον αστό, που βιώνει έμμεσα η άμεσα τις επιπτώσεις του πολιτισμού που δημιούργησε ως θύτης και ως θύμα. Μέσα σε όλη αυτή την κατακραυγή του σήμερα με ενδιαφέρει επίσης να κινητοποιήσω συνειδήσεις και να εισάγω προτάσεις για θετική δράση. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο με προβληματίζει η ιδέα της δημιουργίας ενός ρούχου - γλυπτού μέσα από το οποίο θα διερευνάται η έννοια της ύπαρξη μέσα στη σύγχρονη πόλη. Πιο συγκεκριμένα το θέμα της πόλης σε αποσύνθεση, της πόλης σαν πεδίο μάχης.




In the city - 1998
Σειρά φωτογραφιών - Μεταβλητές διαστάσεις.


Έκτος από ζωγραφικά και χαρακτικά έργα έχω εξετάσει το θέμα αυτό σε προηγούμενη φάση της δουλειάς μου μέσα από τη φωτογραφία. Σε εκείνη την ενότητα είχα διερευνήσει το θέμα της πόλης μέσα από το πρίσμα της αποστασιοποίησης και του εγκλωβισμού. Εκείνη την περίοδο με είχαν επηρεάσει ιδιαίτερα τα γεωμετρικά σχήματα και οι αέρινες φόρμες στα ρούχα του σχεδιαστή μόδας Yssey Miyake.

Οίνος Ευφραίνει Καρδίαν - 2011
Χειροποίητη μεταξοτυπία, ύφασμα - 150x100εκ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου